^Powrót na górę
  • 1 Święty Jan Paweł II
    "Człowiek jest wiel­ki nie przez to, co po­siada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi".
  • 2 Święty Jan Paweł II
    "Wy­magaj­cie od siebie choćby in­ni od was nie wymagali".
  • 3 Święty Jan Paweł II
    "Bo­gatym nie jest ten kto po­siada, lecz ten kto daje".
  • 4 Święty Jan Paweł II
    "Pa­mięć o przeszłości oz­nacza zaan­gażowa­nie w przyszłość".
  • 5 Święty Jan Paweł II
    "Nie ma większe­go bo­gac­twa w na­rodzie nad światłych obywateli".

ba192ef4 opt 800x600 Projekty międzynarodowe w Zespole Szkół w Borzęcinie

W minionym roku szkolnym uczniowie ZS przystąpili do dwóch  projektów międzynarodowych eTwinning: "Watch out! There is an artist in our village!" oraz "Working together to stop bullying".

Pierwszy realizowany był przez grupę 12 uczniów klasy IIIa przy współpracy ze szkołami IE Jacint Verdaguer w miejscowości Sant Sadurni d'Anoia w Hiszpanii oraz College les Trois Moulins położonej w Bonnelles w Francji. Opiekunami projektu byli nauczyciele: Tatiana Rousseau, Elisabet Forns i Joanna Bodzioch. 

Celem współpracy była wymiana doświadczeń między rówieśnikami  na temat sztuki oraz artystów lokalnych. Uczniowie rozpoczęli projekt od zapoznania się z kolegami i koleżankami ze szkół partnerskich. W tym celu przygotowali prezentacje multimedialne na temat swoich szkół, miejscowości i hobby. Dzięki wideokonferencji mieli także okazję do rozmowy w języku obcym, podczas której uczniowie z Hiszpanii "oprowadzili" nas po swojej szkole. Kolejnym etapem było zgromadzenie słownictwa dotyczącego sztuki i utworzenie słowniczka tematycznego. Następnie uczniowie pracowali nad logo projektu oraz własną definicją sztuki. Ostatnim zadaniem było napisanie kwestionariusza wywiadu oraz wizyta u lokalnego artysty. Nasz wybór padł na rzeźbiarza, pana Ryszarda Sumyka z Czarnawy. Po zebraniu informacji na temat jego twórczości, młodzież przystąpiła do tłumaczenia wywiadu na język angielski. Efektem końcowym projektu było nagranie, które można obejrzeć pod adresem https://youtu.be/9X9W0WRgs5Y.

 

Oto kilka definicji sztuki według naszych uczniów:

 Art is as an extraordinary skill. It is a product of human activity. Art is cultural and aesthetic, it evokes a variety of emotions. Art includes literature, music, theatre, dance, painting, sculpture and ceramics.

 Art is the expression of people's thoughts and feelings in many ways, through songs, paintings, performances or sculpture.

  Art is an ability that requires talent, skills or spacial qualifications.

  Art is a project created by an author. Everyone may have different opinion about art.

 

 W projekcie uczestniczyli: Iwona Chmura, Karolina Kubala, Sara Czyż, Gabriela Siudut, Natalia Michalec, Anna Sworniowska, Marcin Białek, Mateusz Michalec, Mateusz Kózka, Robert Górak, Marcin Nowiński, Piotr Kobyłecki. Nagranie wykonał Sebastian Zając. Serdeczne podziękowania kierujemy w stronę pana Ryszarda i jego rodziny za udzielenie wywiadu oraz ciepłe przyjęcie w ich domu.

 

 

 

 

Drugi projekt realizowało 13 uczniów klasy IIIb ze szkołami partnerskimi: College Rougemont le Chateau (Francja), Konotop Gymnasia (Ukraina), ICS "U. Armaldi" di Cadeo (Włochy) oraz ICS "G. Barone" di Baranello (Włochy). Opiekę nad uczniami pełnili: Pascale Saint-Cloud, Olga Savchenko, Laurence Bellini, Novella di Soccio, Domenica Romano i Joanna Bodzioch. Współpraca koncentrowała się wokół tematu przemocy w szkole. Pierwszym zadaniem było przygotowanie przez uczniów własnych opisów, które posłużyły do quizu "Who's who?". Zabawa polegała na połączeniu opisów z osobami na zdjęciach i odgadnięciu imion poszczególnych osób. Kolejnym etapem było poznanie partnerskich szkół i miejscowości, w tym celu młodzież wykonała krótkie nagrania video prezentujące ich okolice. Do zadań projektowych należało także gromadzenie słownictwa związanego z przemocą oraz wykonanie map myśli (mind maps). Dzięki znajomości nowego słownictwa, każda grupa przygotowała hasła oraz plakaty zachęcające do tolerancji i przyjaźni, a krytykujące przemoc. Podczas zajęć koła języka angielskiego uczniowie oglądali programy w języku obcym na temat przemocy, a następnie kręcili własne nagrania (https://www.youtube.com/watch?v=9CN2RXOw9v4).  Młodzież miała także okazję rozwijać umiejętność komunikacji w języku angielskim poprzez rozmowy na czacie i wideokonferencje. 

 

Uczestnikami projektu byli: Aneta Wesołowska, Regina Pudełko, Marlena Cieśla, Magdalena Kudła, Natalia Tota, Justyna Latocha, Przemysław Wójcik, Łukasz Wojdak, Kacper Mazur, Jakub Mazur, Konrad Curyło, Norbert Kułak, Natalia Wojdak.

 

Koordynator: Joanna Bodzioch

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright © 2013. Zespół Szkół w Borzęcinie Rights Reserved.


Facebook youtube